جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد ویدئو | فیلمبرداری فصل دوم سریال «Wednesday» آغاز شد + تیزر «ایزابل هوپر» رئیس هیات داوران ونیز شد مدیرمسئول روزنامه شهرآرا: سبک زندگی و اثرات تهاجم فرهنگی، دغدغه مشترک رسانه‌های ایران و عراق است برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گام جدی برای تقویت تعاملات رسانه‌ای میان ایران و عراق سخنان جنجالی «کیانوش عیاری» درباره پرداخت دستمزد عواملش واکنش محمدرضا شهبازی، مجری «پاورقی» به ماجرای خبر اخراجش از تلویزیون «گودزیلا منهای یک» هم‌زمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی «آبی روشن» با بازی مهران غفوریان و مهران احمدی در راه سینما جایزه نتپک بیست‌وپنجمین جشنواره جئونجو کره جنوبی برای «گیج گاه» شاعر «سمرقند»: نمایشگاه، کتاب را به دست مخاطب خاص می‌رساند «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان خواند اولین کتاب بازیگر «عطرآلود» در نمایشگاه کتاب
سرخط خبرها

پویش «هنر برای همه» در مشهد آغاز شد

  • کد خبر: ۲۰۲۷۰۸
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
پویش «هنر برای همه» در مشهد آغاز شد
پویش «هنر برای همه» با هدف توانمندسازی و توسعه مهارت‌های هنری شهروندان محلات هدف بازآفرینی در مشهد آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، پویش «هنر برای همه» عنوان نخستین طرح بزرگ آموزشی هنری در گستره عمومی مردم است که با هدف توانمندسازی و توسعه مهارت‌های هنری شهروندان محلات هدف بازآفرینی در مشهد آغاز شده است. طرحی که در آن، ضمن کشف و پرورش استعداد‌های هنری، به موضوع توسعه اقتصاد و کسب و کار‌های فرهنگی و هنری در مناطق کم‌برخوردار شهری نیز توجه شود.

در مراسم افتتاحیه این طرح که صبح امروز در فرهنگسرای انقلاب مشهد برگزار شد، محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه با تدریس هنر به صورت رایگان مخالف هستم، خاطرنشان کرد: هر چیزی که ساده به دست بیاید، ساده هم از دست می‌رود و کاری برای انسان ارزشمند است و باقی می‌ماند که برای آن متحمل رنج و زحمت شود.

وی افزود: آنچه در طرح «هنر برای همه» قرار است در ۶۹ محله هدف مشهد اتفاق بیفتد، برگزاری ۳۰دوره آموزشی هنری رایگان برای متقاضیان و علاقه‌مندان است که در اصل، شروع کار است و تداوم آن نیاز به پشتکار و تلاش خود هنرجویان دارد.

حسین‌زاده در ادامه گفت: خانواده‌ها با فراگیری آموزش‌های هنری می‌توانند کسب درآمد داشته باشند و در حالت‌های بهتر، حتی می‌توانند به استقلال مالی برسند خصوصا رسیدن به استقلال مالی برای خانم خانه‌دار که در کنار فعالیت‌های منزل، به این‌گونه مشاغل صنایع فرهنگی روی می‌آورند، دور از انتظار نیست.

وی تأکید کرد: این آموزش‌ها برای علاقه‌مندان و افراد مستعد موجب می‌شود مسیر رشد را پیدا کنند و در ادامه با تداوم آموزش‌ها و تلاش خود، به نتیجه مطلوب برسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با انتقاد از آموزش‌های نظری و عدم توجه به مسئله مهارت‌آموزی در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: آموزش‌های ارائه شده در این طرح را باید با نگاه مهارت‌آموزی ببینیم. از سوی دیگر هنر، چون با خیال و خلاقیت سر و کار دارد، هر لحظه می‌تواند اتفاق جدیدی را نیز رقم بزند.

وی ابراز امیدواری کرد که این کار منجر به کشف استعداد‌های محلات، رشد افراد توانمند و مستعد و تبدیل آن‌ها به افتخارات هنری استان و کشور شود.

در ادامه این مراسم محمود عبدالله‌زاده، مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد نیز با درخواست از شهروندان به اینکه نسبت به فعالیت‌های شهری مطالبه‌گر باشند، خاطرنشان کرد: این مطالبات در راستای ارتقای محله و جایگاه اجتماعی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های ایجاد شده توسط نهاد‌های مختلف صورت می‌گیرد.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی هنری نیز ظرفیتی بود که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی وجود داشت و قرار شد ۳۰ دوره آموزشی هنری برای مردم با استفاده از ظرفیت شهرداری، فرهنگسراها، مساجد و ... برگزار شود.

عبدالله‌زاده در ادامه گفت: در سال جاری برای طرح‌های عمرانی زودبازده در محلات هدف نیز به ازای هر محله ۱۵ میلیاردتومان در نظر گرفته شده است و شهروندان از طریق شورای اجتماعی محلات و دفاتر تسهیل‌گری می‌توانند نیاز‌های خود در این زمینه را نیز به شهرداری اعلام کنند. در موضوع بازآفرینی فضا‌های شهری نیز سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد به عنوان دبیر ستاد بازآفرینی شهرستان معرفی شده است و هر موضوعی که از طریق دفاتر تسهیل‌گری شناسایی شود، نیاز مربوط به محله در مورد آن تامین خواهد شد.

گفتنی است این طرح درراستای گسترش عدالت آموزش فرهنگی و هنری و با هدف ارتقای توانمندسازی و مشارکت اجتماعی محلات کم برخوردار شهری آغاز شده است و در ۳۰ عنوان آموزش‌های فرهنگی و هنری که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان معرفی شده، بیش از ۷۰۰ نفر در ۵ پهنه حاشیه شهر ثبت نام کرده‌اند. کلاس‌های این طرح توسط دفاتر تسهیل‌گری و با استفاده از ظرفیت مشارکتی در مساجد و کتابخانه‌ها در محلات متقاضی برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->